Trening Umiejętności Społecznych oraz Treningu Regulacji Emocji TUS - Trening Umiejętności Społecznych to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. W trakcie spotkań wspierane są kompetencje społeczne dzieci z różnymi trudnościami. Wykorzystuje proces uczenia się, modelowania, odgrywania ról oraz generalizacji. Pomaga dzieciom w każdym wieku w wypracowaniu strategii radzenia sobie z codziennymi sytuacjami. TRE – Trening Regulacji Emocji obejmuje psychoedukację (skąd się biorą emocje, gdzie je odczuwamy oraz jak je wyrażamy, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami), oraz ćwiczenia związane z rozpoznawaniem, nazywaniem oraz umiejętnością werbalizowania swoich stanów emocjonalnych. Dzieci w bezpiecznym środowisku uczą się identyfikować swoje emocje oraz o nich mówić. Na zajęciach ćwiczone są także różne techniki związane z odczytywaniem swoich stanów emocjonalnych w ciele jak i znajdowaniem właściwych dla dziecka sposobów samoregulacyjnych w oparciu o relaksację - wizualizację, maindfulness, progresywną relaksację mięśni, techniki oddechowe i wiele innych.
CELEM ZAJĘĆ JEST: • praca nad przestrzeganiem zasad• praca nad rozpoznawaniem emocji i potrzeb • umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami w sposób akceptowalny społecznie • sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach • nauka zachowań społecznie akceptowanych • sposoby radzenia sobie z rozwiązywaniem konfliktów • nabywanie umiejętności komunikacyjnych • odreagowanie napięć emocjonalnych • nabywanie umiejętności pracy w grupie
Zajęcia grupowe przeznaczone są dzieci, które mają trudności w relacjach
społecznych zarówno z rówieśnikami, jak i z dorosłymi oraz tych które mają trudności
w radzeniu sobie z emocjami, a także z diagnozą ADHD, ASD, mutyzmu
wybiórczego. Zajęcia będą tworzone w oparciu o program TUS Bricks&Play (wykorzystujący w pracy z dziećmi klocki Lego) , a dodatkowo wykorzystywane będą elementy Dramy, Mindfulness, Self - compassion, bajkoterapii, wizualizacji i relaksacji, pracy z ciałem. Zasady uczestniczenia w zajęciach:Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 4 roku życia ( obecnie tworzone będą grupy od rocznika 2020). Minimalna ilość dzieci niezbędna do powstania grupy to 4 dzieci. Zajęcia będą odbywać się 1 raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach popołudniowych i trwać 50 minut. Przewidywane są dwie grupy wiekowe, jednak ilość grup i dokładny podział będzie uzależniony od ilości zgłoszonych dzieci. Przewidywane są dwie grupy wiekowe: • Dzieci przedszkolne 4-6 lat • Dzieci wczesnoszkolne 7-9 lat Przed rozpoczęciem zajęć obowiązuje spotkanie kwalifikacyjne z rodzicem i dzieckiem: 50 minut/200 zł. Terminy konsultacji: 10 i 14 września 2024 r (godziny do ustalenia) Ze względu na grupowy charakter zajęć, rodzic zapisując dziecko na zajęcia, opłaca cały cykl zajęć (15 spotkań) w całości lub dwóch ratach, a kwota nie jest pomniejszana w przypadku nieobecności dziecka na zajęciach. Nie ma również możliwości rezygnacji z zajęć w trakcie trwania cyklu, semestru. W przypadku choroby prowadzącego zajęcia odrabiane będą w najbliższą możliwą sobotę Koszt cyklu (15 spotkań od 16.09 do 27 stycznia. 2024 r ) - 1650 zł płatne w całości lub w 2 ratach po 825 zł: 1 rata do 16 września, 2 rata do 01 grudnia. Nie ma również możliwości rezygnacji z zajęć w trakcie trwania cyklu. Terminy zajęć: • Wrzesień: 16, 23, 30 • Październik: 07, 14, 28 • Listopad: 04, 18, 25 • Grudzień: 02, 09, 16 • Styczeń: 13, 20, 27 Po cyklu, semestrze zajęć przewidywane są ok 30 minutowe bezpłatne spotkania podsumowujące z rodzicami. W trakcie trwania cyklu zajęć konsultacje z osobą prowadzącą są dodatkowo płatne. Cena konsultacji 50 minut/200 zł. Prowadzący: Agnieszka Rodek – Psycholog (w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego), Pedagog specjalny, Terapeuta Integracji Sensorycznej, trener TUS i TRE. Telefon do zapisu: 579 965 156 .
|
NA SKRÓTY
DIAGNOZA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
|